WBJN: "de schakel tussen wat was en wat komt" - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marleen Kok-van Oosterhout - WaarBenJij.nu WBJN: "de schakel tussen wat was en wat komt" - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marleen Kok-van Oosterhout - WaarBenJij.nu

WBJN: "de schakel tussen wat was en wat komt"

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

17 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteren een dagje thuis. Je kan tenslotte niet iedere dag op pad gaan. Het weer was redelijk gisteren, klein kleurtje gekregen.Vandaag ben ik alleen op pad gegaan met de trein naar de stad.Zeer grote stad, uren gelopen, winkels gekeken, water en een boterham gekocht. Heb dit lekker op een bankje zitten oppeuzelen. Alhoewel lekker, ook niet echt. Het weer is echt van slag in heel Nieuw Zeeland, het hoort nu echt zomer te zijn. Het was weer zeer bewolkt en erg winderig en zo'n 19 graden. Zonder jas of vest kon echt niet. Halverwege de terugweg in n zijstraatje op een terrasje (uit de wind gelukkig) een wijntje gedronken. Daarna weer verder richting de haven, wilde even kijken er lag zo'n onzettend groot cruiseschip dat wil je niet weten. Volgepakt met volgegeten Amerikanen, die liepen namelijk allemaal in de stad met allemaal dezelfde tasjes. Zij pasten niet op de foto's, dus die heb ik niet vandaag......
Heb daar nog even rondgewandeld en heb toen weer de trein naar New Lynn genomen. Vanaf het station naar huis gelopen.
A.s. dinsdag ga ik naar een vriendin vanuit de tijd dat ik hier woonde, Helen.
Ik zou het fijn vinden als het toch wat warmer wordt. Het is dan allemaal iets beter vooruit te plannen. De berichten zijn niet best, regen, wind en bewolkt en een te lage temparatuu . Het Zuider-eiland is helemaal niet best vandaag bijv. maar 13 graden om en nabij Queenstown. Kortom............vul ' t maarzelf in. Laten we hopen dat er toch nog een zomer komt.
Einde deze maand ga ik een paar dagen naar Wellington (het zuidelijke punt van het Noorder-eiland) en vandaaruit naar het Zuider-eiland, m.n. Queenstown, Wanaka en Arrow Town. Vreselijk mooi gebied. Als het weer een beetje meezit ga ik dit weekend met de boot naar Waiheke Island, heel mooi wandeleiland en prachtige baaien. Maar mooi weer is een must. In dit geval hangt geluk af van omstandigheden buiten mezelf, ik kan het weer niet positief beinvloeden.

• 17 Januari 2014 - 08:37

Grada:

Dag lieverd. Wat zie je weer veel en wat moet het heerlijk zijn om zoveel tijd te hebben. Die zomer komt nog wel: een te grote overgang is ook niet goed. Je plannen zien er veelbelovend uit. Geniet maar! Ik zwaai wel vanaf Java! Dikke kussss...

• 17 Januari 2014 - 12:48

Kim:

Hooi!
    Wat een leuke verhalen allemaal!
    Hoop dat t weer een beetje opknapt, je ging er tenslotte ook heen om lekker te winter in NL te overbruggen.
    Hier is het niet echt koud, geen sneeuw, kortom ook niet echt winter dus. Dat is wel fijn haha
    Tot snel xx

• 17 Januari 2014 - 15:51

Sharon:

Zondag weer even Skypen he 9 uur (ochtend NL), leuk. Love xx

• 17 Januari 2014 - 17:06

José:

Hé Marleentje,
    Gelukkig kan je ook genieten ook al schijn de zon niet elke dag!
    Leuk je zo een beetje te volgen. Nog heel veel plezier, mooi weer en ik verheug me op het volgende reisverslag!
    Liefs & groetjes Jose

• 17 Januari 2014 - 21:32

Trees Van Oosterhout:

Na regen hé, je weet het wat dan komt, kijk vooruit

• 18 Januari 2014 - 09:56

Benvanoosterhout:

bedankt voor de vele informatie Marleen.
    De zomer komt daar ben ik zeker van.
    Hier is het nog geen winter daar wachten we nog op.
    Geniet van wat je nog meemaakt.
    Ben en Tineke