Earthquake New Zealand - Reisverslag uit Golden Bay, Nieuw Zeeland van Marleen Kok-van Oosterhout - WaarBenJij.nu Earthquake New Zealand - Reisverslag uit Golden Bay, Nieuw Zeeland van Marleen Kok-van Oosterhout - WaarBenJij.nu

Earthquake New Zealand

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Golden Bay

Gistermiddag om ongeveer 4 uur 's middags was er een Quake shake op het Noorder-eiland, magnitude 6.2, dept 33 km. Het epicentre van de earthquake lag tussen Palmerston North en Wellington.
Cliffs crumble, roads crack, homes damaged en de giant Hobbit Eagle (made by Weta Workshop) landed at Wellington Airport, hij viel dus van het dak.
In Auckland hebben wij niets gevoeld, volgens de krant was het in delen van Auckland wel voelbaar. De earthquake werd veroorzaakt door tensional forces between plates, tussen de Pacific en Australian plates. Vandaag raast de staart van cyclone June's voorbij. Dat is te merken, regen en gale-force winden. Niet fijn kan ik je zeggen. Afgelopen zondag 50 pilot whales waren gestrand op de beach van Golden Bay Farewell Spit op het Zuider-Eiland. Het noordelijkse puntje aan de westkust. Gisteren was de laatste kans om de whales terug te krijgen in zee in verband met de naderende ex-cyclone June, honderden mensen hebben geholpen. Vijf whales hebben hebben het helaas net gehaald en zijn gestorven. 46 whales hebben ze terug gekregen. Knap he!
Vandaag een dagje bij Helen geweest, vriendin uit de periode dat ik in Auckland woonde, was gezellig en we waren druke met 'ouwe koeien uit de sloot te halen'.
Sensationeel nieuws dus vandaag.

• 21 Januari 2014 - 04:37

Henk:

Er gebeurt wat daar, de natuur is in nz altijd zo aanwezig, prachtig, krijg je heimwee van....

• 21 Januari 2014 - 08:27

Puck:

nu spannend allemaal toosje,maar geef mij Vlieland maar! heb je ook geholpen met de walvissen?
    pas goed op jezelf en geniet ervan

• 21 Januari 2014 - 09:39

Trees Van Oosterhout:

Ja, ja, magnitude 6.2 daar slaap je toch niet doorheen hé, ook al zit ie 33 km. diep lijkt mij! groeten, trees. We willen je heel terug hoor. Fijne tijd.

• 21 Januari 2014 - 16:46

Ben En Tineke Van Oosterhout:

Eerst het nieuws over de aardbeving. dat hebben wij via het nieuws
    kunnen beluisteren. Daarna niets gehoord.
    het blijft altijd wel spannend want het kan alle kanten op.
    op dit moment opstand in Groningen vanwege gaswinning.
    Aardschokken in heviger mate zijn daar mogelijk.
    marleen de zon moet gaan schijnen en dat voor jouw.
    dag
    ben en tineke

• 21 Januari 2014 - 18:26

Sharon:

Hè mum,

Jeetje!! En dat terwijl de aardbeving 33km diep was, ppff. Super van die whale actie, arme beesten. Niet normaal toch een cycloon rond deze periode van het jaar?! Zoals we op AWOL altijd zeggen "het klimaat is van slag en er is niets meer voorspelbaar, je kunt geluk of pech hebben" ha ha.
    Leuk dat je Helen weer zag, jullie zullen vast genoeg gespreksstof hebben gehad, gezellig.
    Vandaag weer wezen zwemmen met Brendan. Hij moest zijn T-shirtje aan om te oefenen voor het 'afzwemmen' zaterdag, grappig. Het gaat steeds beter, alleen zijn hoofdje onder water gebeurt echt niet. Ach, dan niet.

Tot zaterdag via Skype. Love u xx