Another day, another adventure - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marleen Kok-van Oosterhout - WaarBenJij.nu Another day, another adventure - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marleen Kok-van Oosterhout - WaarBenJij.nu

Another day, another adventure

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zaterdag mooi weer. Vertrokken naar Piha. Zo'n 32 km rijden op een slingerweg naar boven door de Waitekere Rangers Nationale Park. Piha Beach is bij uitstek geschikt om te surfen. Zwemmen is behoorlijk gevaarlijk, er wordt streng gecontroleerd door Piha Rescue, je moet binnen de vlaggen blijven. Aangezien ik niet kan surfen, hou ik het maar bij kijken, wandelen en foto's maken. De beach heeft vulkanisch zwart strand wat erg heet wordt als de zon er even op schijnt. Iedereen weet dit en dan toch geen schoeisel meenemen, niet slim. Zo daar krijgen ze spijt van......., zij verlaten dus dansend en heel snel het strand. Hilarisch om te zien.

Het weekend staat in het teken van Auckland Anniversary.
Auckland’s Anniversary Day memoreert L-G William Hobson’s aankomst in New Zealand in 1840. Maandag is de grote Anniversary Day Regatta in Waitematā Harbour, the old-timers’ race. Deze race wordt al sinds 1850 jaarlijks gehouden. William Hobson (1792-1842) was New Zealand's eerste Gouveneur.
Kortom, grote bootrace, m.n. dus oldtimers; muziek overal, Seafood Festival, culturele marktjes, etc, etc. Overal feest in Downtown Aukland van zaterdag t/m maandag.

  • 26 Januari 2014 - 09:20

    Grada:

    Beeldend beschreven, die dansende mensen op t strand... En ja, natuurlijk herinner ik me zi'n voorval. De blaren stonden op mijn voeten

  • 26 Januari 2014 - 09:29

    Grada:

    ... lekker wel, een hele brief typen op je iPhone en dan verschijnt bovenstaand zinnetje. Hahaha.
    Well... wat ik nog verder schreef is, dat ik het leuk vind om je verhalen te lezen. Van zo'n feest weten we hier natuurlijk niks. En hoewel jij het natuurlijk wel eerder zult hebben gezien, ga ik ervan uit dat je wel gaat kijken. Maak je foto's? Ik zie ernaar uit!
    Hier is het inmiddels een klein beetje winter. Tenminste: in het noorden zijn wat mensen uitgegleden op een glad stukje weg. Blikschade, heel NL in paniek. Ik heb er eigenlijk geen zin meer in, voor mij mag de lente beginnen.
    Dikke kusss

  • 26 Januari 2014 - 13:06

    Benvanoosterhout:

    Wat een mooi verhaal Marleen. PIHA zijn wij daar ook eens geweest.
    Dat is een heel eind weg van NEW LYNN.
    Ik herinner mij die grote rots en de hoge golven waarop gesurft wordt.
    Ik geniet van je verhalen en lees ze voor aan Tineke.
    GENIET ZE MARLEEN>
    Je bent een AVONTUURZOEKSTER
    Ben

  • 27 Januari 2014 - 00:14

    Marees Derksen:

    Wat een gewldige ervaring. Ik denk toch echt dat ik de volgende keer met je mee moet gaan.
    Geniet maar! Ik denk aan je.
    veel leifs marees

  • 27 Januari 2014 - 09:29

    Trees Van Oosterhout:

    Fijn dat je volgende week samen met Marlies er een week tussenuit knijpt. Gisteren Marlies niet kunnen skypen. PC uitgeleend en op tablet is niet alles hoor. We genieten van je verhalen. Ben je tenminste niet zo ver weg. Maar dat is ook weer niet erg hoor. Er is voor jou zoveel te genieten. We hopen dat er nog veel komt. Groet van hans. We bellen Henk deze week. Kijken hoe hij de tijd doorkomt. Zal vast ook goed zijn. Dag en tot volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 5904

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 07 Maart 2014

Op weg naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: